måndag 29 mars 2010

Inte så illa...

Det är inte bara Kalmar som har haft det tungt i inledningen, förra årets topp fyra har inte inlett bra. Se tabellen nedan.

Elfsborg 3 1 2 0 8:2 5
Göteborg 3 1 0 2 3:3 3
AIK 3 0 2 1 1:3 2
Kalmar 3 0 2 1 3:6 2

Kalmar har kryss mot Elfsborg vilket är helt ok. Krysset mot Trellborg är ingen katastrof och förlust mot blåvitt är inte heller någon skräll. Jag tycker att inledningen Kalmar har gjort är ok, det har varit svårt motstånd och resultaten är inget att skämmas för. Elfsborg har börjat bäst och imponerade mot Halmstad. Även Götborg har haft tufft motstånd och har ändå hyfsad poängskörd. Däremot AIK tycker jag börjat svagast och de kommer få det svårt i år. 1 mål på tre matcher imponerar inte på någon. Mjällby, Brommarpojkarna och GAIS är svaga motståndare, möjligtvis att Mjällby kan överraska i år. Kontentan är att få lite perspektiv på Kalmar inledning och ha lite tålamod på att resultat kommer. Spelet var ännu värre förra året och får vi en 3-poängare mot Åtvidaberg så ser det inte så illa ut.

Lag som ser starka ut är Helsingborg och Malmö, men just dessa lag har en tendens att åka jojo från match till match. Ligger de kvar topp 3 om 10 omgångar så kan de bli farliga men innan dess är jag tveksam. När vi går till sommaruppehåll så tror jag att Elfsborg, Göteborg och Kalmar kommer ligga bland topp 4. AIK skulle jag inte bli förvånad om de hamnar i mitten på tabellen.

Charmen med Allsvenskan är just ovissheten, hur många lag kan inte vinna i år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar