tisdag 6 april 2010

Match - Åtvidaberg

En match som måste vinnas mot ett svagt motstånd Man borde inte vara orolig, Åtvidaberg är troligtvis det svagaste laget i allsvenska på väldigt många år. Ändå känns det inte bra, utan Sobralense finns inte mycket kreativitet Jag ser honom som Kalmars viktigaste offensiva spelare i år, och det ser tyvärr tunt ut bakom honom. Tobias Eriksson visade lite fjolårsform senast och vi får hoppas han kliver fram i morgon. Avstängningen öppnade även för Erik Israelsson som lär starta i morgon och som jag sagt tidigare i bloggen så tycker jag han ska mycket speltid i år.

Min laguppställning:

Berisha

Nouri – Carlsson – Arajuuri – Larsson

Eriksson – Rydström – Israelsson

Dauda – Santos – Mendez


Nu kommer Wastå självklart stå i mål men tycker han har varit instabil i år och det skapar ingen större trygghet till en redan osäker backlinje. Ett generationsskifte bör göras. Mittfält och forwards är klara enligt mig men ett inhopp av den nya amerikanaren vore kul att se. Det jag vill se i morgon är framförallt att vi håller nollan, det vore skönt för backlinjen att få lite ro. Ska jag vara ärlig så kan jag inte riktigt bestämma mig för vilka mittbackar jag vill ha där nere. Det jag vet är att Lantz borde definitivt inte spela, maken till dålig teknik har jag knappt sett i allsvenskan.

Det är även dags för Dauda att vissa de kvalitéer han verkligen har, grabben har ju potential! Även för Mendez är det dags att snubbla in en boll, för skjuta det kan han inte.

Viktigt imorgon!

- Vara på tårna på fasta situationer, Kristian Bergström har en grym vänster.

- Försvaret, håll nollan för tusan!!

- Tobias Eriksson, kom i form!



PS.
AIK förlorade igen, ingen rolig start för fjolårets vinnare.

2 kommentarer:

  1. Jojo, svagt motstånd, men ett svagare KFF har jag aldrig sett, var f-n finns viljan ???

    SvaraRadera
  2. Det är en bra fråga! Efterfrågar lite energii laget.

    SvaraRadera